Iklan

Pages

Followers

17 May 2011

SeLamaT HaRi GuRu !




Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua!
Pertama sekali penulis ingin mengucapkan SeLaMaT HaRi GuRu kepada semua guru-guru di Malaysia terutamanya kpd guru penulis yang pertama iaitu my beloved mother, guru tadika,guru sekolah rendah,guru sekolah menengah (yg ni spesel kes skit sebab tukar sekolah 3 kali : Smk Aman Jaya,SMTeknik Batu Lanchang,Penang,SM Teknik Sungai Petani 2),Guru Form 6 SMK Bandar Sungai Petani dan tidak lupa juga kepada semua pensyarah-pensyarah yang membimbingku hingga ke hari ini (UPSI)..

Kalau anda semua nak tahu tema sambutan Hari Guru 2011 bertemakan “Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara”. Fuhhh....hebat betol Tema kali ni tetapi Hebatkah guru-guru yang ada pada hari ini??? jawapannya mestilah hebat kan....betul tak? hehe...Cabaran menjadi seorang guru pada hari ini bukanlah semudah yang disangka oleh sesetengah pihak di luar sana. Hari ini guru banyak dibebani tugas-tugas yang mencabar dalam mendidik anak bangsa dek kerana sistem pendidikan negara yang selalu berubah-ubah mengikut keadaan semasa...(eh2 macam buat karangan pulak yer..dulu masa cikgu suruh wat karangan tak nak dan xpernah buat pun) haha.....bila teringat kembali zaman-zaman sekolah dulu rasa macam nak tergolak pulok eden....Macam-macam kenangan ada...itulah yang dinamakan ilmu ghaib..haha..berlawak pulakk dahh dia ni..hehe..

Kesimpulannya, semua perkara itu mengajar kita erti kehidupan dan memberikan kepada kita 1001 pengalaman untuk kita mencorakkan kehidupan kita pada masa akan datang...(macam buat kesimpulan karangan pulak). Apa-apa pun boyz and girlz...Penulis ingin mengucapkan SeLaMaT HaRi GuRu 2011!!!!!

 **p/s : walaupun terlewat sehari tapi kira halal la kan..kih3...

No comments:

Post a Comment

<>